søndag den 10. april 2011

Soendag i kroatien

Jeg har nu vaeret i Kroatien i 2 dage. den foerste dag, skulle vi lige finde til hos vores vaertsfamilier, og tage paa en hurtig rundtur i Zagreb. familien jeg bor hos er rigtig soede, og jeg mangler intet. jeg foeler mig rigtig godt tilpas og hjemme, ogsaa selvom det forgaar paa engelsk. Soendag stod vi op kl 7 efter en lang nat, hvor vi havde vaert paa klub til klokken 3. Derfor havde vi kun faaet 3 timers soevn, og jeg var ret traet da jeg skulle op. Vi fik en hurtig morgenmad, inden vi blev koert ned til stationen af hans far. idag skulle alle os danskere og vore vaerter nemlig paa bustur. vi steg ombord paa bussen, og nu ventede der en times lang koersel. da vi naaede frem, var vejret helt i top, men vi skulle indenfor og ind paa et museum.
jeg fik ikke fat i navnet paa museet, da det er meget svaert at huske kroatisk. inde paa museet startede vi med at se en film om den foerste menneskeart, og hvordan de levede i deres hverdag. efterfoelgende blev vi delt op, saa os danskere fik en engelsk guide, og kroaterne fik en kroatisk guide. museet var en rejse gennem tiden fra bag bang, og helt frem til idag. efter vi havde vaeret der, skulle vi videre med bussen, og der koerte vi yderligere 1 time i bussen.
da vi naaede frem, var det bare en udsigt vi kunne se, da slottet var under renovation.  turen gik videre, og vi koerte et godt stykke til. vi naaede til en lille by, hvor vi fik halvanden times pause, hvor vi kunne straeke ben eller vi kunne ogsaa tage paa et museum, men jeg tror ikke der var nogle som valgte museet. klokken 4 gik turen hjem mod Zagreb. da vi kom hjem, havde hans foraeldre lavet en masse d jlig mad, som vi spiste godt af efter saadan en lang dag. om aftenen fik jeg vist nogle familiealbum, og saa skulle jeg lige skrive min blog. idag skal vi tidligt i seng, da vi begge to er helt faerdige efter i nat og idag. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar